gravidträning…typ

Jo, man var ju på gymmet igår. BodyVive.

Faktiskt var det inte bara pensionärer. Det var blandad kompott, visserligen bara kvinnor (såklart), men i alla åldrar. Ända ner i tonåren. Så på det viset stack jag inte ut. Däremot med magen…

Det var inget superbra pass för mig. Det var inga hopp, vilket är bra. Men det var mycket kickar rakt åt sidan och djupa benböj med brett mellan fötterna och sånt. Och det känns sådär för höfterna. Nu har ju inte jag några problem med foglossningar eller så, men det kändes bara dumt att belasta höft och bäcken när det håller på att luckras upp.  Och tempot var som vilket aerobicspass som helst. Dvs lätt hysteriskt.

Så jag gjorde flera av rörelserna i slowmotion och bara hälften så stora som de andra tanterna. Vet inte om det gav så mycket. Speciellt roligt blev det när vi skulle ner på golvet och göra situps och rygglyft (alltså liggande på mage…). Jag hittade på lite eget och hade varit förutseende nog att kolla upp lite bra gravidövningar som jag kunde köra istället.

Men det kändes inte så givande. Tror mer på att gå dit och kanske hänga i gymmet och göra de övningar jag fick av träningsbruden. Kanske kan man använda några fler av maskinerna. Typ cykla lite kanske, eller crosstrainern. Om man tar det försiktigt.

Ska träffa träningsbruden nästa vecka och avlägga rapport…

Kommentera

