sommarsemester

Okej, det har varit för fint väder för att man ska hålla på med bloggen, men nu har solen gått ner och jobbångesten hänger som en blöt yllefilt över axlarna.

Skötbordet är färdigmålat och står monterat i kontoret. Det blev helt okej. Jag hade kanske velat att den gula färgen skulle täcka bättre, men när det inte räckte med tre lager gav jag upp. Det ska trots allt stå korgar på hyllorna och ligga en skötbädd på toppen.

Jag har också inventerat alla babykläder och det är ett markant överskott på strlk 62/68. Visserligen kommer vi antagligen få en jättebebis som knappt ryms i strlk 50/56, och de växer ju som ogräs i början så de få grejer vi har i minsta storleken blir för små rätt snart. Men vi ska nog fylla på med lite i den storlekskategorin iaf. Två bodys räcker inte så långt.

Loppisen höll måttet! Tack för tipset Johanna. Både jag och B var väldigt lyckliga när vi åkte därifrån och lovade gubbarna vid kassan att återvända.

B hittade en jordglob. En sån där som man kan tända. Väldigt fin. Och tydligen låg alla landsgränser där han ville ha dem. Något som jag inte skulle ha brytt mig om. Men jag tror att han ämnar använda den i utbildningssyfte när kotten blir stor nog att fatta. Fast ingen vet ju om de där landsgränserna ser likadana ut då…

Jag hittade två burkar till tvättmedel. Precis som jag ville. Dock inte alls som jag hade tänkt mig att de skulle se ut. Men de kostade 20 spänn styck så om jag skulle springa på nåt ännu bättre är det inte hela världen. Ska fixa fina etiketter till dem bara, sen är de finemang.

En karaff blev det också. Orkar inte fixa bildbevis… Ni får väl komma hit och titta på grejerna istället.

Nån kökslampa hittade vi inte. B har siktet inställt på en Bumling. En populär gammal goding som finns i lite olika utföranden och färger. Den är svår att hitta begagnad till ett rimligt pris och de nyproducerade är helt enkelt asdyra. Så vi får se hur det blir med den saken.

Den här påskhelgen har varit som en sommarsemester. Strålande sol och svettvarmt. Om man bortser från en del vårbestyr, har vi gjort det vi brukar göra på sommaren. Legat i hängmattan, bjudit över vänner och grillat, solat. Oslagbart.

Jag har lite svårt att inse att det är april och att jag ska till jobbet imorrn…

Kommentera

