time flies

Oj, det har ju gått hur lång tid som helst sen sist. Dagarna bara flyger förbi. Nu är vi inne i maj, min sista månad på jobbet. Känns helt absurt. Det låg så långt fram i tiden förut och nu plötsligt är det redan här.

I fredags var jag ute med några flickor och roade mig. Mia hade fyllt år och vi bestämde att hon var värd en kväll ute med damerna. Det blev drink på Grill och middag på Underbar. Toppengod hallondrink, utsökt libanesisk mat och trevligt sällskap.

På lördag kom svärföräldrarna på lunch och sen var jag så trött att jag inte gjorde nåt vettigt på hela eftermiddagen. Virkade klart ett djur till kotten. Men inte med nån större frenesi direkt. B for hem till en kompis och kollade hockey på kvällen. Det var vår valborg liksom. Men väldigt skönt. Det var ju ändå så kallt och eländigt så jag trivdes fint under filten framför tv:n.

Söndag var brunch-dag. Fyra vänner kom och brunchade hos oss. Sen hade vi tänkt beställa tapeter, men vi ville gärna se tapeten IRL innan, och vår tapetleverantör hade lånat ut just den boken, så vi åker tillbaka ikväll. Sen åkte vi till V-by en sväng. B klippte sig och jag gjorde ett misslyckat besök på P.O.P. En av brunchvännerna hade nämligen på sig ett par fina gravid-chinos från P.O.P. Och chinos har jag letat efter men inte hittat, och det förblev så. För just den butiken hade inga mammakläder, såklart. Sen gick vi hem och la oss i soffan resten av kvällen.

Jag är väldigt trött nu igen. Kan somna vid 20 om jag får. Och drömmer mycket och skumt. Inatt åkte jag en längdskidtävling. Med Hanna Ljungberg. Fast hon åkte snowboard så jag hade ett rätt bra försprång, speciellt i uppförsbackarna. Fuskade dessutom lite så jag tror att jag vann.

Den här veckan är min efterträdare på plats på jobbet en del. Typ halvtid. Det är väldigt svårt att försöka vara pedagogisk och systematisk, men jag gör så gott jag kan för att överlämningen ska bli så bra som möjligt. Hur det går återstår att se.

One thought on “time flies

  1. Lina

    heeeej vännen!
    Åh, när kan vi ses? Var så himla längesen och verkligen, time flies! Snart är det ju dags för er och jag vill se magen en gång till åtminstone! 🙂

    Vilma blev fotad efter att AD:n på hm.com jobbade här tidigare, Madde. Och så är vi vänner på facebook och där har hon koll på oss och visste att vi hade en vilma i strl 74, typ. 🙂 Men det var ju jättekul att få testa på och ge henne lite cash på sparkontot för besväret med varma höstkläde roch ännu varmare strålkastare…

    Ha en bra kväll!
    Puss

    Svara

Kommentera

