död, andning och golf

Det var väldigt vilka långa uppehåll det blir hela tiden. Vet inte riktigt var dagarna tar vägen.

Sen sist har det inte hänt något direkt omvälvande, men väl en del som kan vara värt att nedteckna för kommande generationer.

Förra helgen upptäckte jag en liten blåmes som verkade ha flyttat in i en av våra fågelholkar. Det var roligt för det har varit helt obebott i alla holkarna, förutom några getingar föra sommaren. Men nu såg det alltså ut som att vi fått riktigt finbesök.
I lördags morse när jag satt och stickade i godan ro kom Torsten in och pratade ivrigt med mig. Jag kollade inte så noga utan höll ögonen på stickningen. Men så såg jag i ögonvrån att han hade nåt på golvet.

En blåmes. Död.

Jag har ännu inte bekräftat om det var vår nya hyresgäst. Vi har liksom inte varit hemma och ute i trädgården. Men jag ska försöka ta reda på det. Det vore ju väldigt tråkigt om det var så. Dock var jag tvungen att berömma Torsten lite för att han hade ihjäl fågelstackaren innan han tog in den.

I går, söndag, var vi på Profylaxkurs (del 1 av 2). Det var bra. Jag har inga som helst ambitioner att helt utesluta smärtlindring och istället ägna mig åt profylaxandning under förlossningen. Men allt som kan lindra smärta, som inte är läkemedel och påverkar värkarbetet negativt (som t ex Epidural gör), känns som bra grejer att ta till. Och i början, när man fortfarande är hemma, så är det ju guld värt att ha några knep i rockärmen för att ta udden av smärtan.

B fick också lära sig lite knep för att hjälpa mig så det kändes väldigt bra och värdefullt att gå kursen.

Ingen vet ju hur det kommer gå. Om vi kommer använda nåt av det vi lär oss, men det känns ändå bra att göra nåt. Att förbereda sig i den mån man kan. För det kan ju också vara det som gör att man orkar hela vägen.

Nästa gång är på söndag. Sen är vi fullärda…

Efter kursen igår var det dags för maj månads present för B. En golflektion. Jag råkar känna en kille som är golfpro och hade bokat in en timme med honom. Vi gick i högstadiet tillsammans och har inte setts på säkert 10 år, så det var kul att träffa honom igen. Och B verkade nöjd och glad efter lektionen. Han fick många bra tips och råd så nu förväntar jag mig storslagna resultat på banan framöver.

Kommentera

