to do

Alla (väldigt många alltså) frågar vad jag ska göööra med all tid innan kotten kommer.

Jag förstår inte frågan riktigt. Eller jag förstår ju vad de menar, men jag förstår inte att så många är bekymrade över min förmåga att fördriva tid. Semester är ju det bästa som finns. Man kan göra vad man vill, när man vill.

Jag gillar dessutom att inte göra nåt särskilt. Sen är det ju sommar. Jag kommer kunna ligga i en solstol och läsa en bok och trivas alldeles utmärkt.

Men för att ”alla” inte ska behöva vara oroliga över hur jag ska spendera min tid, har jag tänkt ut lite saker som jag kan säga att jag ska göra. När jag rabblar upp några av de sakerna brukar de oroligt rynkade ögonbrynen rätas ut på folk.

– Sy gardiner till kottens rum
– Sy nytt överdrag till kottens babysitter
– Måla trappräcket på altanen
– Träffa vänner
– Sticka en kofta till kotten
– Vila
– Läsa böcker
– Gå till frissan
– Sticka färdigt en tröja till kotten
– Ta sovmorgon
– Sova middag
– Göra rent spisen
– Göra rent micron
– Göra rent kylskåpet
– Sy en mörkläggande hissgardin till kottens rum
– etc…

Jag är inte så orolig över att jag inte ska ha nåt att göra. Och om jag inte har nåt att göra så kan jag påminna mig om att det kommer dröja länge innan det blir så igen.

När jag däremot börjar gå över tiden, då… Då kommer jag nog ruttna och vara till allmänt besvär för alla omkring mig. Men det är ju en månad kvar dit.

 

Bilden lånad från: Geek And Poke

Kommentera

