just det, jag är gravid

Vi var i Strängnäs igår och hämtade bilen. Den är så fin, så fin. B är som ett litet barn.

Bagageutrymmet är lite litet, vilket vi visste, men vi får plats med vagnen och det är viktigast just nu. Planen är att inte ha bilen superlänge utan att byta upp oss till en A6 eller V70 hyfsat snart. Men nu har vi iaf en bil där vagnen får plats och det känns väldigt skönt. Ett problem mindre liksom.

Fick ju dessutom gamla bilen såld i lördags så allt löste sig ovanligt bra.

Igår var jag väldigt produktiv fram till lunch. Mailade, tvättade, googlade, fixade och plockade. Sen blev det lite avkopplande stickning innan jag åkte in till stan för att åka till Strängnäs med B.

Kom in till stan, strosade till Apoteket och köpte lyxschampoo och balsam från Sacha Juan.

Gick sakta vidare. Köpte espadrillos på h&m. De kan jag nämligen trampa ner hälen på och ta på mig även när magen inte samarbetar.

Förflyttade mig, irriterande sakta, vidare till Gallerian och lyxade med sån där italiensk glass. Gudars skymning, vad gott det är! Så gott att det är värt 25 kr för en kula.

Vaggade vidare mot Bs jobb på Grev Magnigatan. Hade tänkt kolla in barnavdelning på Zara som tydligen ska vara väldigt bra. Men eftersom klockan hade hunnit bli 14:30 räknade jag ut att jag inte skulle hinna det…eftersom jag skulle vara framme kl 15 och hade 900 meter kvar att gå (nej, det gick inte så fort i det läget…). Så jag vaggade mig långsamt fram längs Strandvägen och undrade varför jag inte hade tagit buss eller spårvagn. Ryggen värkte och jag har aldrig känt mig så gravid.

Men tillslut kom jag fram, i tid, och med mig hade jag en lärdom; Gå inte så långt, pucko!

Kommentera

