det är nåt lurt…

Jag vet inte varför, men av någon anledning är det bara min sida av sängen som gäller för våra katter. Oavsett om det är tomt på Bs sida och jag ligger på min sida, så ska det ändå trängas vid mina fötter.

Idag blev det väldigt tydligt.

B hade typ bäddat, så hans täcke låg fint och platt. Mitt täcke däremot låg i en knöl vid fotändan.
Disa hoppar upp i sängen. Stannar. Tittar på Bs platta täcke. Tittar på mitt knöliga täcke. Tittar igen på Bs täcke. Tittar tillbaka på mitt täcke. Ser missnöjd ut. Jag rättar till mitt täcke så att det blir platt och fint. Disa lägger sig genast på mitt täcke och somnar.

Det är nåt lurt med min sida av sängen. Eller kanske snarare; det luktar lurt om Bs sida av sängen…

One thought on “det är nåt lurt…

Kommentera

