godnatt

Jag har varit på jakt efter en musikmobil till spjälsängen. Men det är stört omöjligt att hitta nån som är fin, prisvärd och spelar musik. Det finns några som är helt ok, men då saknar de speldosan. Eller så är det bra pris, men de är asfula.

Igår blev det därför lite pysslande och en annan lösning.

Istället för att ha en hängande mobil som spelar musik har jag fixat en mobil (flyttbar) speldosa. Alltså jag tänker att det kanske är fiffigt att kunna ta med sig speldosan om man sover borta. Då blir det lite tryggt och hemvant för kotten liksom. Om speldosan sitter fast i en mobil över sängen går den ju bara att använda där.

Så det blev en mjuk och sömnig uggla som spelar Brahm’s godnattsång. (Klicka på länken för en påminnelse om hur den låter: brahms lullaby)

Speldosan hittade jag i en ful elefant för 15 kr på Erikshjälpen (såklart). Klippte sönder elefanten och stoppade in speldosan i min uggla. Lätt som en plätt.

Och som mobil över sängen blir det en ställning från Granit med lite hemmasnickrade gubbar. Gubbarna finns inte än så jag har mer pyssel att ägna mig åt med andra ord.

One thought on “godnatt

  1. Emmi

    Fiiiin! Fast det är lite scary att vi tänker så lika på pysselfronten. Eller har vi pratat om det här? Själv slaktade jag en ful Mumin-mobil från Myrorna (jag fick ge 30 spänn för min) och stoppade in den i en, just det, hemmasydd uggla. Säg att du också inspirerats av Russinets fina musikmobil..?

    Svara

Kommentera

