åh nej…

När jag kikade ut genom Heddas sovrumsfönster nyss fick jag syn på en svanstipp som visade sig tillhöra en rådjursmamma. Med sig hade hon två ungar och de spatserade lojt nerför gatan innan de hoppade över staketet på andra sidan vägen och försvann.

Men kort därefter hörde jag ett pipande utanför samma fönster. Och när jag tittar ut står där en liten rådjursunge och ropar på sin mamma. H*n ropar och letar men får inget svar och ser varken mamma eller syskon. Ungen går in på vår tomt och står sedan en lång stund och lyssnar åt det håll där resten av familjen försvann. Så jag trodde att de kanske fått kontakt och att ungen ska hitta sin mamma. Men sen hoppar h*n iväg åt vänster och försvinner åt fel håll.

Tänk om de aldrig hittar varann igen…. Sorg!

Kommentera

