men ursäkta!!

Ungefär samtidigt som jag gav bort boken började Hedda stöka. De senaste två dagarna har hon varit gnällig. Inget har varit bra och ibland har hon börjat gråta så fort jag lagt ifrån mig henne. Jag tänkte att det var väl typiskt, bara för att jag sa att hon inte var nåt stökig.

Men vid senaste amningen fick jag mitt svar. Ungen har ju fått en tand!

Plötsligt biter hon till lite och när hon sen vänder upp ansiktet för att flina som vanligt, så ser jag nåt vitt i underkäken. Det tog en liten stund att få syn på tanden ordentligt, för Hedda stack bara ut tungan när jag försökte kika. Men tillslut såg jag den, och kände dessutom på den med fingret för att vara säker. Jodå, en vass liten tand.

Inte undra på att hon har dreglat som en galning på sistone också. Jag har skämtat om att det är bäst att allt dreggel inte betyder att tänderna är på väg, för hon är ju så liten. Jag trodde ju inte på allvar att det var några tänder på väg. Och folk har sagt att ”Nä, men de dreglar mycket i den där åldern ändå”.

Well, inte min unge. Hon får tänder, 3 1/2 månad gammal, den lilla loppan.

Förhoppningsvis betyder det iaf att hon kanske får vara lite gladare nu en stund, tills nästa tand gör entré. Och så ska vi köpa en bitring åt henne, så det blir lättare nästa gång. Stackarn har ju fått klara av den här tanden helt på egen hand.

Ska försöka fota underverket när hon vaknar.

Kommentera

