socker och salt

Vissa dagar blir lite annorlunda…kan man säga. För att inte låta alltför negativ.

Idag började som en strålande solskensdag. Hedda sov i sitt rum inatt för första gången och det gick galant! Hon sov som en stock och väckte mig med ett fniss imorse, där hon låg och snackade med mobilen ovanför sängen. En riktig drömnatt! Så jag hoppas att det inte bara var tur utan att det faktiskt kan vara bra för henne att få sova själv. Hon störs inte av oss, och vi störs inte i onödan av henne. För hon vaknar ju några gånger på natten och låter, bara för att somna om direkt igen. Och nu slipper vi vakna de gångerna. Win win, helt klart!

Sen gav vi oss av till mormor och morfar, för gubbarna har målat inomhus idag och den lukten vill man slippa så mycket det går. Därifrån åkte jag till tandläkaren och Hedda gick på promenad med morfar.

När jag kom till bilen hade jag fått en p-bot. Datumparkering som jag missade för att jag gjorde en u-sväng och därmed inte såg skylten i början på gatan. Hade inte stått särskilt länge heller. Eländig otur.

Men Heddas natt sken fortfarande starkare än p-boten. Och hos tandläkaren fick jag goda nyheter. Inga hål i år heller. Minns inte när det var sist faktiskt, minst 20 år sedan.

Sen åkte vi till babymusiken. Det var roligt och Hedda var mer vaken än vanligt och verkade gillade det riktigt mycket idag.

Sen, på vägen därifrån märker jag att ungefär 3/4 av alla mina kontakter i mobilen är borta. Igen. Det har hänt flera gånger att den liksom tappar bort folk. Men inte alla, det är det som är så konstigt. Och det konstigaste av allt är att vissa kontakter är kvar, men utan telefonnummer. Helt skumt. Jag tror jag behöver en ny lur.
Så det var bara till att försöka luska reda på nummer igen, för hundrade gången. Eländiga telefon! Nu började Heddas fina natt blekna. Och så ingen lunch på det…

Humöret är inte på topp nu. Men vi hoppas på en bra kväll med uppskattat babysim.

Just det, jag glömde säga att Hedda har kräkts upp all mat tre gånger idag. Många klädbyten och en ständigt hungrig unge. Hurra…

Kommentera

