kappvändare

När jag och Hedda var och hälsade på hos Rut och hennes mamma så fick jag upp ögonen för en barnmatstol. En sån där Hokus Pokus som man kan lägga ner och då kan den gunga lite och så har den ratt. Plötsligt var jag bara tvungen att ha en sån till Hedda.

Började dammsuga Blocket och hittade faktiskt ganska många annonser. Men jag tyckte att det var lite väl dyrt och de som fanns i min prisklass var redan sålda såklart. Men när man söker på barnmatstol så kommer det ju upp en massa andra stolar också. Och då fick jag syn på en sån här.

De är ju också asfina och den är lite smäckrare i vårt lilla kök. Även de här stolarna kan man förvandla. Man viker den dubbel och så blir det en liten stol med bord framför. Där kan Hedda sitta och rita eller pyssla sen. Det blir toppen!

Ska sy en dyna till den i nån piffig akrylatväv så den är lätt att torka av. Funderar också på om man ska måla den vit… Men jag vet inte om det är värt besväret. Börjar med dynan.

3 thoughts on “kappvändare

  1. Lina

    Vill inte förstöra glädjen men jag tror att de där blev förbjudna på grund av klämrisken och kanske nåt mer, på barnen. Vet det för jag ville gärna ha mormors en gång i tiden. Och då var det nån som varnade mig om den.

    Men du får väl hålla ett öga på Hedda framöver bara så är det nog lugnt.

    Hoppas du mår bättre nu!
    Puss o kram

    Svara
    1. stina Inläggets författare

      Hmm, det låter inget vidare. Dock har jag svårt att se var hon ska klämma sig. Om hon inte själv börjar fälla upp och ner den. Men jag ska se över den igen och hittar jag några riskområden försöker jag förebygga där. Och självklart hålla koll på flickebarnet! Tack för varningen!
      Kramkram

      Svara

Kommentera

