senaste nytt

Senaste dagarna har Hedda smaskat palsternacka. Det går bra, men verkar inte riktigt lika gott som gröten. Nästa smak blir nog nån frukt. Kanske äpple.

Hon har börjat sitta rätt bra själv också. Det är lite ostadigt och kräver en krockkudde bakom ryggen, men hon blir bättre och bättre på att parera och hålla balansen åt sidorna.

Idag var vi och hälsade på kusinerna i Märsta där vi också fick ärva en åkpåse. Den är väldigt bra och praktisk, men inte så retro som jag önskar (brun manchester med fårskinnsfoder). Så jag kommer fortsätta spana på Tradera, men barnet kan nu åka sittvagn utan att frysa. Och jag tror det blir testpremiär för sittvagnen imorrn. Stort!

Hedda och jag var på IKEA i fredags och köpte lite smått och gott. Bland annat ett tyg som jag tänkte snygga till hoppgungan med. Får se när tiden infinner sig.

Jag har också fått ett mönster av en nyfunnen vän i mammagruppen. Vi käkade lunch hemma hos dem i veckan och jag fick syn på en sån fin nallebjörn. Och när hon sa att hon hade sytt den själv blev jag sugen såklart. Så nu ska jag bara hitta nåt fint tyg. Det blir en tripp till Erikshjälpen i veckan, det känner jag tydligt!

Det var nog allt just nu. Förresten är det andra advent idag, 6 plusgrader och ingen snö i sikte.

One thought on “senaste nytt

  1. Emmi

    En sån åkpåse stod jag och fingrade på för ett par veckor sedan, jag tror det var på Möjligheternas Hus i Skarpnäck. Brun manchester med teddyfoder var det – himla söt!

    Hinner vi ta en secondhand-runda innan jul? Annars får vi ta det en helg för efter nyår börjar jag jobba igen.

    Svara

Kommentera

