äntligen!

Det här inlägget är nog ett typexempel på varför vissa människor inte tycker att man ska skriva om sina barn på internet. För när de växer upp sen så finns det liksom alltid kvar. Men i vår familj är sånt här inget pinsamt. Och alla människor bajsar faktiskt. Sådeså!

Idag hände det! Hedda fick äntligen tömma sin lilla tarm. Som vi har väntat! Själv verkar hon inte ha brytt sig särskilt mycket. Förutom lite igår kväll då hon faktiskt verkade ha lite ont i magen en stund.

Men nu är det alltså ute!

Jag skulle byta en kissblöja och när jag öppnade den fick jag en känsla av att jag kanske skulle välja skötbordet i badrummet istället. Så jag stängde blöjan hastigt och lyfte in Hedda till det andra skötbordet. Väl där tog det bara någon minut så satte hon igång, och det var en himla tur att vi var i badrummet, så att säga. Annars hade jag fått tvätta både det ena och det andra.

Nu hoppas vi att hon slipper vänta så länge till nästa gång. I förmiddags var vi nämligen och handlade päron och kiwi som tydligen är bra (speciellt eftersom katrinplommonen inte funkar på henne) för att få fart på magen. Så med lite sånt och nån matsked rapsolja i kosten framöver kanske hon slipper bli förstoppad.

Kommentera

