Skott & tyg

Malmö.

Där bor 20% av min närmaste familj.

Där skjuts människor till höger och vänster.

Och där finns tygvaruhuset Stoff & Stil.

Det sista föranleder en viss irritation (skjutningarna föranleder mer än irritation), för varför finns inte Stoff & Stil i en stor metropol som Stockholm? Jag begriper det inte. Här har vi bara små dyra sybehörsbutiker som ligger på smala tvärgator inne i stan.

Elände!

Nu råkar ju Stoff & Stil sälja sina grejer på nätet också, men det är lite vanskligt att köpa tyger som man bara sett på en datorskärm och inte fått känna på. Men, nöden har ingen lag, så i veckan ska jag och min nya vän Hanna tjacka tyger på rean!!

4 thoughts on “Skott & tyg

  1. Emmi

    Jag älskar Stoff & Stil! Men jag har köpstopp hos dem efter att jag förlustade mig kopiöst på deras sommarrea… Jag har dock aldrig blivit besviken på kvaliteten så go nuts och beställ! Själv är jag galet sugen på deras jerseytyg i ekologisk bomull med uggle-retro-tryck som är på rean nu. Och den randiga stretchvelouren. Och den randiga fleecen. *sätter mig på händerna*

    Svara
  2. Elisabeth

    Ja, Stoff o Stil är en bra sak med Malmö! Å det behövs ju 😉
    Vi får åka dit så du får bunkra nästa gång du kommer på besök 🙂

    Svara
  3. Ping: stinamedk » ÄNTLIGEN!!

Kommentera

