slut på nattmackorna

För den intresserade kan jag meddela att vi den senaste veckan har försökt övertala Hedda om att man inte behöver äta på natten.

Det började väldigt bra, med bara en kvarts stök första natten. Men sen har de följande nätterna inte varit så smidiga. Dock är det med största sannolikhet mitt fel. Jag har tänkt att jag vill avlasta B, som måste gå till jobbet och vara alert, och därför smugit in och försökt stoppa in nappen på ungen utan att hon ska märka att det är jag. Men det funkar aldrig och så fort hon känner doften/lukten av mig så börjar hon skrika och slutar inte förrän hon får mjölk.

Så de två senaste nätterna har jag därför legat fastgjuten i sängen medan B har fått söva barnet. Och det har gått mycket bättre. Hedda har ätit kl 19:30 och sen vid 6:00-6:30 följande morgon. Natten till igår fick han kämpa i en timme då hon somnade, vaknade, somnade och vaknade för att nappen trillade ut. Men inatt tror jag knappt hon var vaken alls. En liten sväng vid 01 ungefär, men sen tror jag faktiskt hon sov till morgonen. Så med lite tur har vi snart fått bukt på det där nattätandet.

4 thoughts on “slut på nattmackorna

  1. Emmi

    Shit vad skönt och vad bra ni är! Rutan har förlagt sin enda amning till kl fyra så jag och K har pratat om att försöka ta bort den. Men det innebär ju att jag slutar amma helt och jag behöver nog vänja mig lite vid den tanken…

    Svara
  2. Lina

    Heja heja, skönt för er!
    Ja men du, vilket flyt att hitta på Schröder igen, jag känner mig fullkomligt trygg och kan knappt vänta!!
    Och du måste ju bara passa på!! Du har ju familjen fdär nere och allt! 🙂 Rapport kommer efter denhelgen, som det är en evighet till…:)

    Puss

    Svara
  3. Ping: Ledigt och sömnbrist | livetentrappaupp

  4. Ping: Ledigt och sömnbrist | stinamedk

Kommentera

