sömnpiller

Igår var det dags för babysim igen. Och vi kör varannan gång den här terminen så det var min tur att raka benen och iträda poolen. Stämningen var hög och Hedda plaskade hej vilt. Verkade trivas riktigt bra! Hon kan numer simma själv i simringen och nästa vecka tror jag de får lära sig hur man gör en mollbergare.

Och när vi sen kom hem för att sova så slocknade hon som ett ljus och sov från kl 20:00 till 05:18. Sen låg hon i halvdvala och klagade lite till kl 06, då fick hon mat och sov sen vidare till 08:30.

05:18 är ju gruvligt tidigt, men det är första natten av så lång ostörd sömn sedan i våras då jag var så gravid att jag inte kunde vända på mig utan att vakna. Vansinnigt skönt! Jag känner mig som en annan människa. Speciellt som tredagarsfebern rubbade hennes nattsömn så att vi har vaknat stup i kvarten den senaste veckan.

Det är antagligen babysimmet som tar musten ur henne, så jag funderar på att boka in oss på simkurser varje dag i veckan.

Kommentera

