hoppla!

Det gäller att hänga med nu märker jag.

Tidigare idag, när jag satt och pillade med filmklippet i förra inlägget, så låg Hedda på en filt bredvid mig på golvet. Hon hade en leksak i händerna och var väldigt nöjd.

Men plötsligt när jag tittar ner på henne är hon inte kvar! Hon ligger nästan en meter bort. Jag fattar inte alls hur det gick till för hon vänder sig ju aldrig från rygg till mage. Eller?

Jag lägger tillbaka henne på filten och stirrar stint. Inget händer. Såklart.

Men när jag vänder blicken mot datorn ser jag i ögonvrån att hon börjar krumbukta lite och vips så har hon snurrat ett helt varv. Från rygg till mage och så vidare över till rygg igen. Och ligger nu en bit bort igen.

Den lilla trollan! Hon kan ju visst vända sig. Hon låter bara bli för det mesta.

Och senare, när hon satt på sin lekmatta så lyckades hon lägga sig på mage, från sittande. Hon liksom viker in ena benet mot magen och lägger sig platt mot mattan och sträcker sig efter nåt hon vill ha längre fram. Och så lyfter hon lite på rumpan och vips, så ligger hon på mage.

Vi fick ärva en gåstol idag också. Den gillade hon på en gång. Hon åkte väl inte cirklar runt Torsten precis, men hon flyttade på sig och var väldigt glad. Tids nog blir det nog fart på ungen.

Kommentera

