nääääee…

Jaha, då var det vår tur.

Ungefär 30 sekunder efter att jag hade klätt av Hedda overall, vantar, mössa, tossor och fuskpolo som kom en riktig spya. Alltså ingen sån där liten bebiskräk, utan en riktig spya. Det var lunchen som dök upp.

Stackars liten. Men hon hade den goda smaken att vänta med eländet. 1,5 minut tidigare satt hon fortfarande i bilstolen. 3 minuter tidigare satt hon fortfarande i bilen. 8 minuter tidigare var vi längst inne på Coop. Hon är väldresserad verkar det som.

Det var nu kräk överallt. (Eftersom hon släppte loss precis samtidigt som jag tog upp henne blev det bra spridning.)Lapptäcket, kuddarna, alla våra kläder, i min behå och mitt hår. Efter omklädning la jag henne i sängen för att få vila lite och hon tog nappen och blundade med sin snuttefilt. Jag begav mig mot datorn för att googla lite på kräksjukan och efter nån minut hör jag hur hon hostar och kräks, så jag rusar upp (hon ligger ju på rygg) och ser att hon kräkts ganska mycket igen. Hela kudden är geggig och hennes hår och kläder.

Lilla stroppan.

Så det var bara att byta kläder igen och lägga nerkräkta grejer i badkaret. Tvättmaskinen var liksom redan upptagen med förra laddningen.

Efter en stund gav jag henne lite fruktpuré. Hon var hungrig och jag ville se vad som hände. Men det gick inget vidare. Det kom upp igen på en gång. Då ringde jag 1177. Där sa sköterskan att det var vatten som gällde i några timmar framöver. Typ en tesked i taget, var femte minut.

Nu har det gått nästan tre timmar. Hon har druckit en deciliter vatten och vi fuskade och tog ett smörgåsrån också. Allt är kvar i magen. Så med lite tur var det inte värre än så. Men sköterskan på 1177 (jag ringde igen, enligt instruktion) sa att vi kunde ge lite gröt nu. För hon är ju hungrig ungen!

Hoppas, hoppas att det var en snabbvariant och att gamlingarna i huset slipper helt!

3 thoughts on “nääääee…

    1. silverbruden Inläggets författare

      Ja, alltså när en annan kräks så blir man rätt hängig och ynklig. Men den här lilla loppan låtsades som ingenting och var glad och busig, precis som vanligt. Så det känns inte som nån kräksjuka då. Mer som att hon har fått i sig nåt lurt. Vad det nu skulle vara.

      Svara

Kommentera

