typiskt…

Det känns som att det här alltid händer. Men så är det antagligen inte. Fast jag har en bestämd känsla av att det har hänt förut. Minst en gång. Säkert två.

Scenario:
Jag säger till B att jag behöver köpa nåt (typ ett par bra vinterkängor att ha när man ska röja runt i snön med Hedda). Och vips så har han köpt det (typ ett par asgrymma vinterkängor till ett riktigt pangpris) åt sig själv.

Det känns liksom som att han snodde mitt inköp på nåt sätt.

Det värsta av allt är att kängorna han köpte är så bra att jag vill ha likadana själv. Men man kan väl inte ha likadana skor heller! Man är väl inte ett sånt par heller! Man åker väl inte på husvagnssemester med matchande träningsoveraller heller!

Dessutom fanns de inte i min storlek till det där braiga priset. Bajs.

Men, för dig som inte är gift med min man; nedan följer ett litet tips i skoväg. De är sköna, varma och lätta. De heter ”Sorel: 1964 Pac Nylon”

Bilden lånad från Brandos.se

One thought on “typiskt…

  1. Lina

    Jo då, vi har likadana vinterkängor, just för att de är ju så bra så varför ska bara en få ha de…:) Det är ju inte direkt det plagget som utmärker sig mest på kroppen heller, skillnad kanske om samma sorts jacka köps in.

    Tack för att du gillar tatton, placeringen var helt rätt från början till färdigt utförande, men det var ju en bit ifrån originaltanken…men jag är sjukt nöjd, känns bättre och bättre liksom. Och såna grejer gillar jag, som växer med tiden.

    Oj, när ska vi ses!? Helgen 9-11 mars är vi hemma…:) Det är så sjukt mycket nu.
    Har i och för sig inga fler att heja på Mattias på lördag med?!

    KRAAAAM

    Svara

Kommentera

