fiberrikt!

Ok. Det här är lite jobbigt att prata om. Men jag gör det ändå. Som ett led i bearbetningen.

Imorse fick jag för mig att jag skulle käka yoghurt istället för smörgås. Och, just det! Jag har ju en god müsli nånstans i skafferiet. Det hade jag nästan glömt! I efterhand önskar jag att minnet hade fallerat helt.

Jag häller upp yoghurt. Letar reda på müslipaketet och serverar mig själv en rejäl laddning. Det är sån där god müsli med bär och annat smarrigt.

Tyvärr var det inte bara smarriga grejer. Men varför ser man aldrig sånt förrän man tuggar och sväljer?!

I min skål med youhurt och müsli får jag se en mjölbagge (Jag kallar allt som lever i torrvaror för mjölbaggar. Det kan ha varit nåt annat, jag valde att inte fördjupa mig vidare i frågan.) med benen i vädret!

Hur många kompisar han hade, eller om någon av dem saknades, tog jag inte reda på.

Kommentera

