Sätt igång och våga

Sjuksköterskan Broonie Ware jobbade i massor av år med människor i livets slutskede. Sina erfarenheter därifrån samlade hon i en blogg som sedermera blev en bok. (Det är för övrigt vad jag ser i framtiden för den här bloggen också.)
Boken heter The Top Five Regrets of the Dying och tar upp precis det; vad man mest ångrar på sin dödsbädd.
För oss som inte är där än kan den listan vara värd att kolla igenom för att slippa ångra oss så mycket sen. Den inne håller nämligen inte saker som bungy jump eller att simma med hajar, utan helt vardagliga saker som man faktiskt kan se till att göra.

Här är hela listan (så slipper ni köpa boken).

1. Jag önskar att jag hade tillåtit mig själv att vara mer lycklig.
2. Jag önskar att jag hade haft modet att leva så som jag vill, inte som andra förväntar sig.
3. Jag önskar att jag inte hade jobbat så hårt.
4. Jag önskar att jag hade haft modet att uttrycka mina känslor.
5. Jag önskar att jag hade hållit kontakten med mina vänner.

Se där! Inga komplicerade grejer. Det gäller bara att våga lite och att prioritera rätt.

2 thoughts on “Sätt igång och våga

Kommentera

