F’låt

Ursäkta bloggtystnaden, men bloggen är inte prio ett när man är på fjällsemester.
Igår körde jag längd. B hade kirrat bokningen och Kaisers skidbod hade sjabblat och vi fick inte ett enda rätt. Men istället för att rätta till allt testade vi att sätta mig på ett par vallade, avancerade längskidor för någon som väger 70-85 kg.
Det gick inte så bra. Eller, i utförsbackarna gick det lite för bra. Jag for som ett jehu utan att sätta i stavarna en enda gång.
Värre var det i uppförsbackarna. Det gick ungefär lika snabbt, bakåt…
Mina 68 kg orkade inte trycka ner skidan så att fästvallan kunde göra sin grej. Så jag fick slita som ett djur för att sakta, sakta ta mig uppför.
Det känns idag kan man säga.
Idag var det sol på fm när jag hade Hedda och regn på em när jag skulle ut i spåren. Så jag följde med B och Hedda till badet istället, och då blev det ju soligt såklart.
Men vi har en fantastisk helg. Hem imorrn. Då blir det lite högre frekvens på bloggandet igen.

20120310-163526.jpg

Kommentera

