Det är dags nu

Jag har en väldigt bestämd policy, för mig själv, när det gäller solglasögon. Den följer inte rim och reson på något vis utan är byggd på så kallad känsla. Bland annat känslan jag får när jag ser folk ha solglasögon på fel årstid och plats.

Solglasögon bör inte användas på vinterhalvåret (förutom i bilen, i alperna och på solsemester). Det ser stekigt ut. Stureplanigt. Och jag är inte det minsta Stureplanig.

Solglasögon får användas från en viss tidpunkt på våren till en viss tidpunkt på hösten. Ingen vet när dessa tidpunkter infaller, det avgörs helt och hållet av den så kallade känslan.

Idag fick jag känslan.

20120321-194645.jpg

Kommentera

