Plastic fantastic

En del i vår familj behöver jobba på sitt bordsskick. Och under tiden har jag velat ha en vaxduk för att kunna hålla det hyfsat rent. Bordet är nämligen rätt strukturerat i träådringen så det känns som att det alltid är matrester i alla små skrymslen.
Jag har letat och googlat efter en enfärgad vaxduk, helst vit, utan några konstigheter eller mönster. Men ingenstans har jag hittat exakt det jag ville ha. Så till slut gav jag upp och köpte det billigaste jag hittade, akrylväv på IKEA.
Nu har vi overload på mönster i köket (dynan i kökssoffan, dynan i Heddas stol och nu bordet), men jag kan i alla fall torka av ordentligt efter att Madame gått lös.

20120325-150455.jpg

Kommentera

