Bara för att…

När Hedda var på sexmånaderskontrollen frågade sköterskan om hon jollrade. Jag svarade med en motfråga och fick således sköterskan att jollra. För jag var osäker på vad som klassas som joller. Men Heddas ljud stämde inte överens med de sköterskan gjorde, så jag svarade då nej på sköterskans fråga.
När vi två månader senare var på åttamånaderskontroll ställde sköterskan samma fråga och jag svarade nej på en gång. För Heddas ljud stämde fortfarande inte överens med sköterskans joller. Hon (Hedda alltså) använde liksom inga konsonanter utan nöjde sig med aaaaa, ööööö och sånt.

Men, bara för att jag sa till sköterskan, i måndags förra veckan, att min unge inte använder konsonanter så satte hon igång nån dag senare!
Inte så mycket dadada (som sköterskan jollrade) utan mer dlrrlrettiit och liknande. Dvs massor av konsonanter. Och nu babblar hon så mest hela tiden. Fruktansvärt festligt låter det och som musik för en moders hjärta!

Kommentera

