Luring

Hedda har sovit middag, och oftast pysslar jag med nåt annat under tiden och slutar först när hon säger till att hon är vaken. Men idag blev jag klar med det jag ville hinna innan hon vaknade och har legat i rummet bredvid och tagit igen mig lite. Så jag hörde på andningen (och en nysning) att hon vaknade för ungefär 10 minuter sedan, men sen har hon legat tyst och begrundat livet.
Det får mig att undra hur ofta och länge hon brukar ligga vaken sådär utan att säga till.
Fast nu började hon precis snacka… Men bara med sig själv. Hon ropar inte på mig än. Knäppstolla. Gillar väl att ha lite egentid kanske.

Kommentera

