Kladd

För att inte drunkna helt i självömkan över dotterns vattkoppor bakade jag en kladdkaka. Tanken var först att den skulle agera fikabröd ifall nån ville hälsa på och smitta sina barn. Men ingen nappade och jag var ändå sugen, så det fanns inget annat att göra.

Kakan blev riktigt bra. Rejält kladdig i mitten och en segt krispig skorpa och kant. Precis som jag vill ha den.
Receptet har jag fått av en kompis och hennes kladdkakor är smått berömda. Inte konstigt när de blir som idag.

Kladdkaka
2 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 krm salt
1,5 dl mjöl
1 dl smält smör

Grädda i 200 grader i 25-30 min.

20120416-182955.jpg

Kommentera

