Pojkkläder

Som våra närmaste känner till är jag inget fan av rosa. Jag köper inte rosa kläder till mig själv t ex, mest för att kläder som är rosa inte skulle tilltala mig om de var gröna heller. Jag menar att de ofta är lite för gulliga. Lite för rart liksom. Och rar, det är jag inte.
Sen finns det olika nyanser av rosa och en del gillar jag bättre än andra.

Men till saken, jag tycker det är trist när färgen på plagget talar om vem som bör bära det. Att rosa kläder är gjorda för flickor t ex. Tänk om man är kille och gillar rosa. Måste man sy egna kläder då, om man inte vill ha volanger?
(Jag hårdrar naturligtvis, för att göra en poäng.)

Egentligen hade jag inget genomtänkt syfte med det här inlägget, jag blev bara provocerad av den här lappen på min dotters vita t-shirt.

20120417-075424.jpg
Kan inte ens en vit, neutral, tröja få bäras av vem som helst? Nä, den är en pojktröja för att den saknar rosetter antagligen.

Jaja, vi skiter i det för Hedda behövde en långärmad vit t-shirt och fick då handla på pojkavdelningen.

Fast alla affärer/klädmärken är inte såhär trista, som tur är. Bara det billigaste…

Kommentera

