Får får getter?

Lite bloggtystnad idag. Det beror på att jag ägnat mig åt försäljning, trevligheter och djur.

I förmiddags när Hedda sov passade jag på att lägga upp några annonser på Tradera. Dels kläder som Hedda vuxit ur och som jag inte kände att vi behövde spara till eventuella syskon. Och dels saker vi har ärvt som jag vid närmare eftertanke inser att hon inte kommer använda för att det inte stämmer i storlek vid rätt säsong.
Det tar sin lilla tid att fota, fixa bilderna och skapa annonserna. Men nu ligger de uppe och jag hoppas att det blir några kronor.

Sen gav vi oss iväg till Aspudden för att hälsa på Diana och Sigge. Det bjöds på lunch och sen tog vi en promenad med tillhörande paus i lekparken för lite gungning. Hedda verkar gilla att gunga mer och mer. Hon skrattade och tjöt och trivdes väldigt bra.

Efter obligatorisk inspektion av parkens grus och pinnar gick vi vidare till Aspuddsparken . Ett jättemysigt ställe med hästar, får, getter, grisar och kaniner.
Jag hade inte så höga förväntningar på hur Hedda skulle reagera, om hon skulle bry sig om djuren över huvud taget, men hon tyckte det var jättekul. Hon skrattade och log och tittade noga och länge. Full fokus. Det blir nog en tur till Björklunds Hage snart.

20120427-152148.jpg

Kommentera

