Ett drömhus till

Jag och Hedda var på husvisning idag. B hann inte hem från svensexan i tid så vi gick själva.

Det var en så kallad förhandsvisning, men jag tror att det bara är nåt knep från mäklaren för att få dit folk.
Jag menar, jag vet ju bara hur jag reagerade när jag såg att det var förhandsvisning en vecka innan de ”ordinarie” visningarna. Man blir lite stressad och tänker att ”det är bäst jag går på förhandsvisningen så ingen köper huset innan jag ens hinner titta på det nästa vecka”. Och så bokar man in sig på förhandsvisning, fastän man kanske inte nödvändigtvis är superintresserad. Bara för att känslan av att missa nåt är så stark.
I vårt fall så var vi ju superintresserade redan från början, men jag kan tänka mig att en del var där bara för att försäkra sig om att de inte skulle missa att fynd.

I vilket fall som helst så var det ohyggligt mycket folk på förhandsvisningen. Det var kö för att komma in i huset. Och väl där inne kunde man knappt se väggarna för alla människor. Men det var ändå bra att gå dit och se huset på riktigt.

Det är en fin gammal villa från 1910, med charm och detaljer som vi älskar. Precis ett sånt hus vi vill ha. Men, det är ett renoveringsobjekt. På riktigt. Den som köper det kommer behöva fixa allt.
Fast det är ett sånt hus vi måste köpa om vi ska få det vi vill ha.
Det finns inte en chans att få vårt drömhus annars, om vi inte vinner flera miljoner på lotto, eller flyttar till obygden.

Nu återstår bara att vänta och se hur lång tid det tar innan nån riking dödar budgivningen.

Kommentera

