Luften suger

Sådärja, då var klockan 17 och vi är precis hemkomna från dagens utflykt till Björklunds Hage.

Tre andra mammor fick jag med mig, alla från olika sammanhang (barndomsvän, gruppmödravård och mammagrupp). Mycket lyckat om jag får säga det själv. Och eftersom det här är min blogg får jag det.

Björklunds Hage var ok, men mycket mindre än jag hade förväntat mig. Och då också färre djur. Vi såg två getter, två hästar, några får och lamm, en katt, en tupp och två hönor.
Det låter kanske som en hel massa, men det kändes inte så. Det kändes som att det borde/kunde ha funnits fler.
Man får liksom intrycket av hemsidan att det är dom en liten bondgård, men det var mer en lekplats med några djur bredvid. Vilket inte är fel, men det var inte vad jag hade sett framför mig.

Barnen verkade tycka att det var intressant med djuren, men det var ännu mer intressant att sitta på marken och plocka i gruset. Men det kändes fint att visa lite annat än gungor och Coop. Typ.

Det finns ju flera 4H-gårdar i stan, vi tänkte besöka fler. Kanske rent av i samma konstellation. Så trevligt hade vi!

Men nu är jag helt slut. Hedda sover i vagnen och jag är sugen på att göra samma sak (minus vagn). All sol och vind tog musten ur oss helt. men vi fick i alla fall se lite djur.

20120508-170858.jpg

Kommentera

