Tidspessimist

Ja, så var jag för tidigt på plats igen.

Samling från 8. Jag är framme 7:30…
Fastän jag tankade på vägen hit. Så nu sitter jag och ser suspekt ut i bilen.

Jag är nästan alltid tidig, när jag bara har mig själv att ta hand om. Fast förra året kom vi en timme för tidigt till ett dop. Hela familjen. Jag var helt säker på att det började 14 och vi var sena så vi stressade hemma och körde som tokar. När vi kommer fram 13:55 är det bara en bil på parkeringen. Och stämningen bland de få människor som är där är märkligt lugn.
14:05 kommer familjen som ska döpa sitt barn. Oj, stackarna, tänkte jag, de är jättesena och har inte bytt om än.
Men de klev ur bilen och verkade inte alls ha bråttom.
Då frågade jag en tjej om det inte skulle ha börjat kl 14…?
Nä, kl 15.

Jaha…

Kommentera

