Tillfälligt avbrott pga ärtsoppa

Jag har alltid fungerat ganska bra under stress. Jag blir liksom mer effektiv och får saker att hända. På jobbet.
Hemma är det annorlunda.

Imorse kom jag på att vi inte hade någon lunch förberedd till barnvakterna. Så det var bara att kliva upp och hitta på nåt.
Det fick bli grön ärtsoppa, det enda snabba vi hade ingredienser till. Det måste ju liksom tillagas under samma tidsperiod som vanligtvis rymmer morgonrutinerna för oss båda.

Medan ärtorna kokade käkade vi frukost. Sen blev det dags för mixerstaven. Det började fint, men så ställde jag den i kastrullen för att ge Hedda mer gröt och då välter mixerstaven ur kastrullen och skvätter iväg ärtsoppa över väggar, spis, fläkt, vattenkokare, golv etc.
Det var inte riktigt vad jag hade tid med 20 minuter innan innan avfärd. Men jag torkade och Hedda fick äta klart sin frukost.
Resten av morgonen gick i hyperfart och jag minns det inte riktigt. Men jag kom till mötet i tid och hade båda skorna på mig, så det gick ändå helt ok.

Kommentera

