I huvudet på mig

Hedda och jag är fortfarande ensamma hemma. Vi firade med en lång sovmorgon till 8:30. Jag vet inte hur det kom sig att hon sov så länge, men som tur var gjorde jag också det. Annars brukar det ofta vara så att jag ligger vaken när hon väljer att sova länge.

Sen blev det ingen tupplur på förmiddagen, utan direkt efter lunch istället. Det börjar mer och mer likna nån slags rutin nu. Att inte sova på fm. Det ställer nya krav på aktiviteter. Man kan liksom inte chilla hemma en hel förmiddag längre, då får vi lappsjuka båda två.
Därför är det extra trist att vädret är så blött och kallt. Och ”de” säger att det kommer fortsätta över nästa helg. Trevligt.

Men vi ska ju till utlandet på fredag. Fast tyvärr är det inte mycket varmare där. Men 15 grader är ändå bättre än 5. Speciellt när man ska ha en tunn klänning med bara armar och ben.

Hittade inga skor igår. Och jag gillar inte att köpa skor så det blir nog återvinning av ett par gamla trotjänare. De stämmer hyfsat i färg och är inte helt obekväma (med förebyggande skavsårsplåster på rätt ställen).

Ska bli spännande att se hur det går med Hedda på bröllopet i helgen. Brudparet har ordnat med en barnvakt åt oss under dagen. Men eftersom Hedda aldrig träffat henne kan det bli lite knepigt. Vi får se. Hon är ju väldigt specifik med vilka människor som funkar.

Vi är de enda som tar med oss barn. Dumt, tycker nog somliga. Men jag tycker att Hedda är för ung för att lämnas bort i tre dygn. Sådeså.

Kommentera

