Lite sorg

Jaha, då har jag varit på öppna förskolan för sista gången… Känns helt rubbat.
Jag börjar jobba på torsdag så vi har lite överlämning de här dagarna. B får tips och råd inför sin föräldraledighet. Typ ”där sitter knappen som öppnar dörren, bra när man har vagnen”. Och ”kommer ni till sångstunden är det bäst att lämna vagnen hemma, det blir så fullt på vagnparkeringen”.

Jag kommer verkligen sakna att få vara med Hedda hela dagarna. Att inte missa en minut. Men jag antar att man vänjer sig och kommer in i jobblunken så småningom. Fast just nu känns det väldigt konstigt och jag skulle gärna skjuta upp starten några månader.
Hedda kommer ju t ex börja gå på riktigt när jag jobbar. Jag kommer missa det. Om hon inte väntar tills jag kommer hem på kvällen förstås. Jag får försöka övertyga henne om det upplägget.

Kommentera

