Hurra, avslut och nystart

Hedda fyller 11 månader idag och firade med en pappalunch. Hon och B åkte in till stan och käkade lunch med ett gäng andra pappor och deras knoddar.

Själv tog jag en lång dusch och åkte till gamla jobbet en sista gång för att lämna tillbaka nycklar och säga hejdå. Det var skönt, men det blev också väldigt tydligt att jag ska börja på nytt jobb. Och jag gillar inte att vara ny på jobbet. Man känner ingen, man vet inte vad alla gör och vem man ska fråga om vad, man vet inte var saker finns. Nä, usch, de första veckorna är inget kul. Jag gillar heller inte att inte vara bra. Jag vill liksom kunna allt från början. Och det kan man ju inte när man börjar på nytt jobb. Så det blir ett par tuffa veckor framöver, men sen kommer det bli toppen.

Jag ska övningsköra lite med moppen idag också. Så jag blir lite mer van och får in balansen.

Kommentera

