Vagn nr 2

Sådärja, nu är vi en familj med två vagnar.

Idag kände jag att jag ville köpa en så kallad paraplysulky. Själva paraplyet struntar jag i, men det är en sån där liten smidig sort. Resevagn, säger en del. När vi åker på små utflykter är det bra att kunna välja en mindre vagn som inte fyller hela bagageutrymmet.
Vi ska ju till Sundsvall imorrn och därför blev jag extra sugen.

Först åkte vi till Barkarby och Barnens Hus och där hade de 20% på utvalda sulkys så vi klev hoppfyllda in i butiken. Men även med rabatten kändes det för dyrt. B hade såklart googlat och sett nån på nätet för 595:-.
Vi gick vidare till Babyproffsen. Där var det fullt med folk men lika dyrt. Så vi körde därifrån och tänkte testa nån annan sån där bebisaffär, alternativt köpa på nätet, men jag kollade Blocket och när vi var i höjd med avfarten till Vällingby hade jag span på en vagn, i Vällingby. Åkte dit. Kollade. Fällde ihop, fällde ner. Köpte.
Det blev en Graco Mosaic. 500 spänn. De kostar ca 1895:- i butik så det kändes ok. Dessutom fick vi ju med oss vagnen hem direkt och kan ta med den på bilutflykten imorrn, istället för köpa på nätet och behöva knöla in den stora vagnen i bilen. Bra dag!

20120708-201406.jpg

5 thoughts on “Vagn nr 2

    1. silverbruden Inläggets författare

      Hittills har den funkat bra. Sådär på grusvägarna på landet, men den fyller sin funktion och gör bagageutrymmet i bilen dubbel så stort.

      Svara
  1. Ping: Vagn nr 2 igen « livetentrappaupp

Kommentera

