Jag har bara (haft) regn hos mig

Norrland bjöd på regn och mygg. Väldigt trist med tanke på att stugan som vännerna har ligger väldigt nära vattnet. Men vi hängde inomhus och lekte istället. Förutom en stund första kvällen när det var uppehåll.

20120711-194935.jpgPå tisdagen vaknade vi till mer regn och bestämde att vi ville åka och bada. Sundsvall har nämligen ett fint äventyrsbad som heter Himlabadet. Det var jättefint och modernt. Jag har väl inte varit i ett badhus på länge men det här med armband med inbyggt chip som man får i kassan och sen använder till att låsa sitt skåp med och kan ladda med pengar för att betala eventuell lunch/fika med, så man slipper bära på plånbok. Väldigt fiffigt.

Hedda älskade det. Vi simmade i den stora poolen, med strömmen och hängde i barnområdet. Det var mycket uppskattat. Roligast var att gå mellan två små pooler och att klättra på ett stort grönt löv som det rann vattnet ur.

Sen blev det lunch på Max och Hedda fick chicken nuggets för första gången. Det var gott tror jag, men det låg en del frityr på golvet när vi gick.

20120711-195112.jpgImorse var vädret fortfarande tråkigt, så vi åkte hemåt redan vid 10 istället för efter lunch som vi tänkt från början. Det gjorde att vi var hemma vid halv tre ungefär (med ett långt lunchstopp) och B hann fixa på tomten och jag och Hedda tog en sväng till byn för att handla lite. Hann med ett bad i poolen också, för solen sken från en nästan klarblå himmel.

Imorrn drar vi ut till landet och stannar så länge vädret är på vår sida.

20120711-195052.jpgVi stannade till på Biltema på vägen upp. Hedda hittade en fyrhjuling i lagom storlek…

One thought on “Jag har bara (haft) regn hos mig

Kommentera

