Stiltje

Det här med att jobba i juli….
Om man bortser från att det är trist att jobba mitt i sommarn när övriga familjen är lediga och kan njuta av sommarvädret (ibland, när det visar sig), så är det otroligt lugnt. Jag tror jag fick två mail igår (från en kollega). Och ett telefonsamtal. Men det var bara för att jag mailade personen och bad honom ringa.

Sverige är stängt i juli så att jobba då känns egentligen ganska meningslöst. Men jag har hunnit pyssla med en del kosmetiska grejer som antagligen måste prioriteras bort i vanliga fall när tempot är högt, så det är bra. Och roligt. Men generellt är det inte så inspirerande just nu. Det kan man inte säga. Längtar tills det kommer tillbaka lite folk från semestern så man får nån att prata med och nåt att göra.

Kommentera

