Abstinens

I helgen ska vi på bröllop. På Åland. Utan barn.

Hedda ska vara hemma med mormor och morfar och röja.  Hoppas att hon uppför sig. Men det tror jag. Det blir nog värst för mig. Jag har haft lite ångest för den här helgen ett tag nu.

Jag är borta hela dagarna i veckan och sen när helgen kommer åker vi bort och på måndag går jag till jobbet igen.

Usch. Känns inget bra. Men som sagt, det blir värst för mig. Och kanske för mormor och morfar om Hedda är på det humöret. Imorse t ex tyckte hon att det var dags att kliva upp vid 06:30. Kröp ur sängen själv och klampade runt. Men det var mysigt för då fick jag pussa på henne innan jag gick till jobbet.

Kommentera

