Ensam hemma

B och Hedda har varit i Södertälje idag, så det var tomt i huset när jag kom hem. Väldigt trist men väldigt skönt. Jag fyllde en bricka med lite middag och snacks och parkerade mig i soffan framför tv:n.
Det var inget att se, men det var bara väldigt behagligt att vara helt själv och inte göra nåt särskilt. Ville inte ens läsa en bok, utan bara låta hjärnan söla till ordentligt.
Fast nu saknar jag loppan. Och när de kommer hem sover hon så jag missar henne helt idag. Och imorrn ska jag träffa bästa Lina efter jobbet så det blir en dag till. Men på fredag är det bara hon och jag!

One thought on “Ensam hemma

Kommentera

