Små små tassar

Oftast sover Hedda när jag går till jobbet, men idag hann hon vakna medan jag stod och borstade tänderna.

Hon hasar sig ner från vår säng, tar med napp och snuttefilt, och tassar i mörkret genom sovrummet och hallen fram till badrumsdörren. Och knackar försiktigt på.

Jag står, med tandborsten och gnor, och är osäker på om jag hör rätt. Slutar borsta. Jo, det är nån därute. Det måste vara Torsten, tänker jag och öppnar dörren på glänt.

Då sticks det in en liten mjuk hand som öppnar dörren på vid gavel. Och där, med snuttefilten släpande i golvet, står en liten gullunge och kisar mot ljuset från lampan i badrummet.

Hur ska man kunna gå till jobbet då?

2 thoughts on “Små små tassar

Kommentera

