Slutet närmar sig

Kom precis på att jag har åkt till jobbet från kojan för sista gången. Imorrn ska jag på kickoff (typ) så då åker jag inte till kontoret och i helgen går sista lasset. På måndag blir det ny resväg.

Ny resväg innehåller en promenad på 950 m till tunnelbanan och sedan en till på 800 m från t-banan till kontoret. Lagom vardagsmotion för en gravid individ.

Denna vecka är alltså vikt åt flytt. Medan jag sitter på jobbet och tjänar pengar till hushållet, jobbar B och pappa med flytt och fix i nya huset. Och Hedda har hängt med sin mormor när hon inte följt med B.

Ikväll ska jag försöka dra ett strå till stacken och skruva isär Ivar-hyllan i källaren. För imorrn går släpet fram och tillbaka mellan husen och på lördag har vi en lastbil för de stora grejerna. Söndag hoppas jag att vi kan ägna åt att packa upp och komma iordning. Speciellt för B och Heddas skull som spenderar mer tid hemma än jag.

Igår kväll sålde vi vår bronkosoffa. Den som har sett ut att vara platsbyggd på sin plats i källaren. Vi hade kunnat ta mer för den, av alla intressenter att döma, men vi satte ett lågt pris för att vara säkra på att få iväg den innan flytten. (Hedda köpte en ny soffa åt oss på IKEA igår.)

Ett vitrinskåp ska vi också försöka sälja. Går det inte blir det skänkt till välgörenhet. Men det är fint och i princip i nyskick eftersom det bara stått helt snällt i ett hörn. Så det hade varit fint att få en slant för det.

B och pappa har gjort ett hästjobb under veckan. Men ännu kvarstår Heddas rum, vårt sovrum, resterande grejer i köket, hyllsystem i källaren, prylar i arbetsrummet/tvättstugan, grejer under källartrappan, badrummen och kanske främst vinden. Vinden är full av grejer. Men mycket är ju redan förpackat på ett eller annat sätt, så det är ju inte som att tömma ett kök. Men det ska baxas ner för stegen. Så vi har lite kvar att göra.

Om inte B hade varit föräldraledig hade vi varit tvungna att ta semester. Annars hade vi aldrig hunnit med tillträdet på en vecka. Hurra för min gubbe som jobbat så hårt med den här flytten!!

Elavtal ska flyttas, trafikkontoret ska meddelas, Fortum ska hänga med, tv ska funka, internet, posten, larm och säkert hundra saker till som jag inte kommer på eller kanske ens känner till. Det är sjukt mycket fix när man byter boende. Och B är bäst som tagit hela skiten. Pöss!

Kommentera

