Och…där var vi igång

Helgen förflöt smärtfritt. Hedda var på ett bra humör och vi hade det riktigt bra. Även om det såklart är jobbigt med magen som är i vägen hela tiden. Svårt att kramas, leka, lyfta, klä av/på, etc. Men det är bara en tidsfråga nu.

Nätterna var lite stökiga för henne pga en envis hosta. Eller, hon verkade sova sig igenom hostattackerna. Värst var det nog för mamman. Jag var uppe och servade med vatten och väntade bara på att hon skulle ropa på mig. Men hon tog en klunk och sov vidare.

Igår blev hostan värre och ökade i frekvens under eftermiddagen. Jag googlade lite på när man ska hålla barnen hemma från dagis. Vi har ju ingen aning var gränsen går. Hittade en del riktlinjer och fick även råd från kompisar. Men jag dök också på en intervju med en allmänläkare som sa att efter en månad på dagis brukar sjukdomarna komma som ett brev på posten.
Och, jo, han var väl inte helt ute och cyklade.

Imorse var hon ok. Lite snorig och nån enstaka hosta, men ingen feber, så vi knatade iväg till dagis och förberedde oss på att det kunde komma ett telefonsamtal under dagen.
Och mycket riktigt. På eftermiddagen ringde de och sa att hon var hängig och nog hade feber. B åkte och hämtade henne. 37,5 grader. Inte så mycket på en liten, men det märktes att hon var lite klen. Och när jag kom hem blev det värre. Hon ville bara sitta i min famn och kramas.
Efter ett tag blev hon extra klen och så plötsligt kräktes hon. Sen var hon bara som en skugga av sig själv, lilla gumman. Satt helt tyst i mitt knä när vi åt middag. Drack en klunk vatten och sen var hon redo att sova.

Får se hur natten blir. B ska hur som helst premiär-vabba imorrn.

Nämnde jag att hon har gått fyra veckor på dagis…

Kommentera

