På väg tillbaka

Igår vågade jag mig på att äta lite riktigt mat. Det var väldigt gott och ungefär lika läskigt. För jag ville verkligen inte skrämma magen och sätta igång allt igen. Men mina krafter låg på minus efter fyra dygn med i stort sett bara vatten som föda.
Jag var tvungen att äta nåt. Magen blev nog aningens skraj ändå, för jag mådde lite skumt efteråt, men kvällen blev natt och morgon och inget kom upp.

Vändningen imorse betydde fasta så jag fick inte äta frukost heller, fastän magen skrek efter mat. Så när jag kom hem, tog jag två fina ostsmörgåsar med tomat och njöt i fulla drag.
Snart blir det lunch också. Kanske inte en hel portion, men väl en halv!

Krafterna är på väg tillbaka. Jag höll nämligen inte på att svimma när jag gick upp för trappan!

Äntligen!

Kommentera

