Rätt läge

Idag var dagen för vändning. Ganska nervöst.

Vi kom tidigt pga mindre trafik än väntat så vi satt i väntrummet i nästan 30 min. Och precis innan vi blev inkallade sa jag till B att det kändes som att bebis hade vänt sig. För jag kunde inte känna en sån där tydlig knöl under revbenen längre.

Väl inne på rummet var det två barnmorskor som klämde och kände. Men de kunde inte med säkerhet säga om det var en rumpa eller ett huvud som lagt sig tillrätta neråt. Så det blev ultraljud och direkt såg vi ett snyggt huvud på rätt ställe.

Hurra!

Min gissning är att det hände inatt för det har varit väldigt rörigt därinne. Hur som helst är det väldigt skönt att slippa vändning. Och enligt barnmorskorna vi träffade idag är risken liten att bebisen vänder på sig igen. Men min barnmorska kommer hålla extra koll. För säkerhets skull.

Och. Knölen under revbenen är tillbaka. Men det är en rumpa och den är inte riktigt lika hård.
Dock vore det skönt om bebis kunde sjunka ner och fixera sig. Mer plats för lungor och magsäck. Jag är rätt less på att inte kunna ta djupa andetag…

One thought on “Rätt läge

Kommentera

