Stånk och stön

Lämnade på dagis idag för första gången på över en vecka. Ehh… Det var intressant.

Själva lämningen gick bra. Hon var lite seg på morgonen och ville helst se på tv eller läsa bok, och när vi väl kom fram fick jag locka med frukost och lekande barn för att hon skulle lämna kapprummet. Men inga sura miner. Och när hon kom in i matrummet så sprang hon till sin plats och vinkade glatt. Så, frid och fröjd på den punkten.

Promenaden hemåt däremot… Alltså, det är ju till 70% uppförsbacke. Det märktes. Jag fick stanna tre gånger för att hämta andan. Och tog myrsteg i princip hela vägen.
Blir spännande i eftermiddag när jag har en vagn fylld med 15 kg barn att skjuta framför mig också. För att inte tala om nästa vecka och veckan efter det. Man blir ju inte mindre gravid precis.
Fortsätter det såhär får jag skämmas och ta bilen helt enkelt. Annars kanske vi aldrig kommer hem från dagis…

Kommentera

