Stackars liten

Lille Olle. Han har det inte så lätt.
Om man bortser från en storasyster som tidvis misstar kärlek för slag, så dras han med en ilsket röd rumpa. Inget verkar hjälpa. Vi kör nu bara med tvättlappar och vatten, dvs inga våtservetter. Och salvor vi har testat är Inotyol, Idomin, zinksalva, Bepanthen. Jag har dåligt tålamod, men om en salva verkar göra det värre, då byter jag. Just nu är det så illa att mamman fällde några sympatitårar imorse pga hjälplös känsla. Min lilla gubbe har ont och jag kan inte hjälpa.
Vi försöker lufta också, men det är svårt eftersom man då blir låst. En snopp i det fria måste övervakas. Han sparkar av sig handdukar och kissar gärna på golvet nämligen. Det är lättare nu när vi är ensamma hemma, han och jag, så i morse körde vi ett långt luftpass.
På fredag ska vi till BVC. Då ska sköterskan ge mig en mirakelkur till hans röda rumpa. Och därmed basta!

Sen verkar han ha ont i magen idag också. Efter lunch har det bara hjälpt att hänga på axeln. Och då blir man riktigt låst. Allt jag skulle hinna idag hanns inte. Får hoppas på bättre dag imorrn.

Hyn hans tar också mycket stryk. Prickig som en tonåring är han. Det är väl en blandning av hormoner och reaktioner på sånt jag äter. Men det är ju inte vackert.

Och så är ögonen kletiga. Det beror på trånga tårkanaler vilket är normalt när man är ny, men det ser inget kul ut och klibbar ihop ögonen på honom.

Stackars. Tre veckor i livet och redan så mycket elände.

One thought on “Stackars liten

  1. Lina

    Stackarn, har du testat att pudra rumpan också?
    Det går säkert bort snart, och det som du äter syns ju även på rumpan så det är svårt det där.

    Hoppas vi kan ses snart! Puss och kram

    Svara

Kommentera

