Björn- och barnfritt

Farmor och farfar är nu på väg för att hämta Hedda på dagis och lämnar inte tillbaka henne förrän på söndag. B är nämligen på ”konferens” med jobbet i Schweiziska alperna, och ett krav för att han skulle få åka var att jag fick hjälp med Hedda. Nu kommer hon få full fokus i fyra dagar istället för att dela en stressad mamma med en evigt ammande lillebror. Det blir toppen, men jag saknar henne redan.

Olle skötte sig även inatt (peppar, peppar) och lät mig sova hyfsat långa pass. Jag vågar inte tänka det riktigt men kanske, kanske har vi kommit så långt att han vänt dygnet rätt. Det visar sig.

Prickarna i ansiktet kommer och går, men han mår inte dåligt av det så vi får stå ut med dem. Jag försöker tänka på vad jag äter, men det handlar mer om att han ska slippa ha ont i magen. Tids nog försvinner prickarna av sig själva.

Den röda rumpan är på bättringsvägen, gubevars! Jag tog ett exekutivt beslut och gick tillbaka till zinksalva. Det funkade på Hedda när hon var såhär liten så det kändes värt att ge en ärlig chans. Och nu, med vatten istället för våtservetter, tätare blöjbyten och lite babypuder ibland, verkar jag ha hittat receptet. Fortsätter det i den här takten är det nog helt bra om några dagar. Sen gäller det bara att hålla det röda borta.

Kommentera

